7 Ιανουαρίου 2011

The Rocky Horror Picture Show (1975) - Jim Sharman, Richard O'Brien

Δεν είναι τόσο σωστό να μιλά κανείς για κάτι που δεν γνωρίζει καλά, αλλά ενθουσιάστηκα τόσο μ' αυτό το cult- musical που δεν μπορώ να μην γράψω έστω μια γραμμή! Το "Rocky Horror Picture Show" το λάτρεψα. Έχω ακόμα στα αυτιά μου τον ρυθμό των τραγουδιών του (ειδικά το "Sweet Transvestite") και νιώθω ακόμα την ένταση σε όλο μου το σώμα.
Έχουμε λοιπόν την ιστορία ενός αρκετά συμβατικού ζευγαριού που ετοιμάζεται να παντρευτεί, αλλά μια βροχερή νύχτα μια λάθος στροφή με το αυτοκίνητο στο σκοτεινό δρόμο τους οδηγεί βρεγμένους και φοβισμένους στο κάστρο του Dr. Frank-n-Furter (Tim Curry)! Ο Δοκτορας σε λίγα θυμίζει τον κλασσικό Dr. Frankestine (αν εξαιρέσουμε πως και οι δυο δημιούργησαν ΖΩΗ)... Ο δικός μας Δόκτορας είναι τρανσέξουαλ και κατάγεται από την Transsexual της Τρανσυλβανίας! Μαζί του στο κάστρο κατοικούν και οι υποίκοοί του που είναι τρομερά παράξενοι αλλά και γοητευτικοί τύποι! Αυτό που ακολουθεί είναι πραγματικά Απολαυστικό!
Με αναφορές, όπως καταλαβαίνει γρήγορα κανείς, στην σεξουαλική απελευθέρωση, το φιλμ λαμβάνει χώρα σε ένα πολύχρωμο και χαβαλεδιάρικο κάστρο. Δεν μπορείς να μην παρασυρθείς από τη μουσική και το χορό και να μην μείνεις με το στόμα ανοιχτό από όσα συμβαίνουν.
Πρέπει, πιστεύω, να το δει κανείς με ανοιχτό μυαλό και μάτια και σίγουρα δεν είναι μια ταινία κατάλληλη για όλους!
Ο Tim Curry είναι Καταπληκτικός με όλη τη σημασία της λέξης, ενώ δεν έχω δει πιο αποκαλυπτική Susan Sarandon !!

9 σχόλια:

  1. Ενα απόλυτα all time cult classic και ταυτόχρονα αποθέωση του camp!!Ενέπνευσε πολλούς σκηνοθέτες αυτή η ταινία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Δεν το έχω δει, επειδή είναι μιούζικαλ (νιώθω ακόμη άβολα με το συγκεκριμένο είδος), αλλά το soundtrack μου αρέσει πολύ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. academy ξετρελάθηκα, δεν περίμενα να μ αρεσει τόσο!

    moody κι εγώ δεν είμαι λάτρης του είδους αλλά αυτό δεν συγκρίνεται με τα μιούζικαλ που έχω δει! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Τρελό cult (σε αρκετές σχετικές λίστες που έχω δεί φιγουράρει στο νο.1), αλλά δεν με ενθουσίασε. Μέχρι κάποιο σημείο πάει καλά, έχουν πλάκα τα τραγούδια κτλ, αλλά μετά βαρέθηκα και ανυπομονούσα να τελειώσει. Ο Tim Curry πάντως εξαιρετικός, σώζει κάπως την κατάσταση. Συγνώμη αν μετριάζω κάπως τον ενθουσιασμό σου φίλη Dimitra, αλλά δεν μου άρεσε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. μια κακή ταινία με την ... καλή έννοια!
    την είχα δει στο σινεμά...με κοινό τρελλαμένο, στο σπίτι δε θα την έβλεπα...ίσως αυτό που μου άρεσε τελικά ήταν ο συνδυασμός οθόνης & πλατείας, μουσικής & αντιδράσεων από το κοινό...ξέρεις ατάκες και αντιατάκες...
    δεν ξέρω...όπως δεν ξέρω αν είναι μιούζικαλ, σοφτ πορνό ή ο ορισμός του καλτ όπως είπαν...
    πάντως το πάλεψε πολύ για να φτάσει να θεωρείται μεγάλη επιτυχία...από τον πάτο στην κορυφή κι από θεατρικό στον κινηματογρράφο!
    καλό απόγευμα Δήμητρα, μου θύμισες κάτι παλιοπαρέες...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Εξαιρετική επιλογή...

    Ορισμένες φορές απορώ, τι θα ήταν ο κινηματογράφος χωρίς ταινίες σαν αυτή.

    Ένα υβρίδιο μεταξύ μουσικής και εικόνας,
    χωρίς ηθικές αγκυλώσεις,
    δε διδάσκει αλλά ενεργεί μέσα σ' αυτό που "εξιστορεί" η μεγάλη Τέχνη: απελευθέρωση. Παντός ύφους και είδους...

    Καλησπέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Δεν την έχω δει και μαλιστα δε την έβρισκα ούτε σε dvd clubs.Να σου πω την αλήθεια έχω μια επιφύλαξη για τα cult της δεκαετίας του 70 αν και με τον cult τρομο τα παω πολύ καλά.Πάντως και το ΤΟΜΜΥ(μεταξυ cult και ροκ όπερας) που θεωρείται κλασσικό στο είδος δε μου άρεσε καθόλου..εκτος απο τους WHO φυσικά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Απιστευτος cult χαβαλες και φοβερα τραγουδια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. @curious_ape:καλημέρα, κανένας μετριασμός, παραμένει στην καρδιά μου το εργάκι!
    δεν μπορώ να πω πως δεν έχεις δίκιο γιατί προς το τέλος έκανε μια κοιλίτσα!

    @katabran:καλημέρα από μένα, χαίρομαι για τις ωραίες αναμνήσεις και μακάρι να μπορούσα να το δω στο σινεμά κι εγω! είναι ανώτερη εμπειρία! διάβασα σε κάτι κριτικές για τέτοιες αντιδράσεις που λες κι εσύ ... αυτά είναι τα πιο ωραία!!

    @kioy: συμφωνώ απόλυτα kioy ! απελευθέρωση στα πάντα, στην τέχνη, στον έρωτα, στη ζωή γενικότερα! πρέπει να το ευχαριστηθούμε άλλωστε... :)

    @moodytimes: εγώ την κατέβασα και την είδα! δεν έχω δει όμως το TOMMY. Tο Rocky Horror είναι το πρώτο που βλέπω σ' αυτό το είδος, άρα δεν ξέρω να σου πω τι θυμίζει κλπ...
    πάντα μου φαινόταν δύσκολος ο συνδυασμός ταινίας με τραγούδι γι' αυτό και δεν το προτιμούσα.. δεν ξέρω αν έχω δίκιο φυσικά, αλλά γούστα είναι αυτά!

    @Monsieur Hulot: πραγματικά!!! τρομερά χαβαλεδιάρικη ταινία! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή