13 Δεκεμβρίου 2010

Soul Kitchen (2009) - Fatih Akin

Ο Fatih Akin είναι ένας σκηνοθέτης που εκτιμώ πολύ. Αν και η αγαπημένη μου δική του είναι το "Gegen die Wand" (Μαζί Ποτέ) θα μιλήσω για το "Soul Kitchen" που το ξαναείδα τις προάλλες...

Ο σκηνοθέτης έχει μια μανία με τις εθνικότητες.. Θέλει να συνδυάζει ανθρώπινους πολιτισμούς ! Να τους βάζει μαζί και να βλέπει πώς αλληλεπιδρούν ...
Οι χαρακτήρες του, κατά την άποψη μου, δεν πέφτουν στα κλισέ της χώρας προέλευσης τους, απλώς είναι διαφορετικοί, μοναδικοί. Ο καθένας με το δικό του μοναδικό όνομα.. Ζήνος, Ηλίας, Shayn, Lucia... και τη δική του μοναδική προσωπικότητα.
Βρισκόμαστε στη Γερμανία και ο Ζήνος, ελληνικής καταγωγής, είναι ο ιδιοκτήτης του εστιατορίου με το όνομα "Soul Kitchen". Έχει έναν αδερφό, τον Ηλία, που είναι εθισμένος στις βρώμικες καταστάσεις! Στη ζωή του Ζήνου μπαίνει ο ιδιότροπος και εθισμένος με την τέχνη του σεφ Shayn και τα πραγματα γίνονται απολαυστικότατα!
τον λατρεύω αυτό τον τύπο
Πρόσεξα τις πολύ καλές λήψεις του σκηνοθέτη και τον ιδιαίτερο τρόπο του να τις ταιριάζει με το χώρο. Πολύ καλό και το σενάριο που έχει γραφτεί μαζί με τον Αδάμ Μπουσδούκο (Ζήνο) και σ' αυτή τη συνεργασία οφείλεται νομίζω και η κεφάτη διάθεση του φιλμ!

Ο Akin όχι μόνο παρουσιάζει, αλλά μέσα από την κάμερά του, μπαίνει στη θέση του ανθρώπου που προσπαθεί να ορθοποδήσει, που προσπαθεί να ανταπεξέλθει στις δυσκολίες που βρίσκει μπροστά του, χωρίς ομως να τον λυπάται! Ο Akin σέβεται τους χαρακτήρες του, όσα κι αν έχουν περάσει.

Η ταινία περιλαμβάνει ένα υπέροχο soundrack και απίστευτους τίτλους τέλους!

18 σχόλια:

  1. Ανώνυμος13/12/10, 7:33 μ.μ.

    Μ'αρέσει πολύ πως γράφεις!Πολύ όμορφο blog!
    :D

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. καλησπερα!!
    σ' ευχαριστω πολυ για τα καλα σου λογια :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. είδα το soul kitchen 2φορές... ευχαρίστως θα το ξανάβλεπα...μια ταινία εντελώς ροκ!
    δεν αφήνω τίποτα από Φατίχ να πέσει χάμω...
    καλησπέρα...
    ενδιαφέρον μπλογκ!
    (σε βρήκα από το Moodytiimes

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. καλησπερα katabran! oντως ροκ το soul kitchen!
    απο Φατίχ και εγω εχω δει αρκετα,οχι όλα ακομα! μ' αρεσε τρομερα το "μαζι ποτε"! απιστευτο! απο τις πιο παλιες του εχω δει το "βαθια κοφτα κι ανθρωπινα"! εχεις καποια προταση (απο τα παλια του);
    ευχαριστω πολυ για τα καλα σου λογια :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. πολύ καλή ταινία που τα πήγε και περιφημα στο περσινό φεστιβάλ!μόνο και μόνο από τον τίτλο της σε προιδεαζει με τον καλύτερο τρόπο για το τι προκειται να ακολουθήσει...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ανώνυμος15/12/10, 1:56 π.μ.

    αγαπητη δημητρα,διαβασα την κριτικη σας και θα συμφωνησω απολυτα για το οτι προκειται για μια αξιολατρευτη ταινια!!!τα σχολια σας με ταξιδευουν και με κανουν να ξαναζησω αυτη την υπεροχη ταινια!ελπιζω την επομενη φορα να ευχαριστηθω την αναγνωση του blog σας οπως σημερα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. im Juli, η Ιουλία τον Αύγουστο
    στην Άκρη του Ουρανού
    αυτές είναι ταινίες
    crossing the bridge: the sound of Istanbul
    αυτό είναι ντοκυμαντέρ
    καλή σου μέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. @ escapist:πραγματι, πολυ καλη, ειναι κατι το διαφορετικο και σου αφηνει ενα τοσο ομορφο συναισθημα στο τελος!

    @ ανώνυμος: ευχαριστω παρα πολυ για τα καλα σας λογια! χαιρομαι που σας εκανα να νιωσετε ετσι!
    καλημερα και ελπιζω να σας ξαναδουμε :)

    @ katabran: καλημερα και σε σενα, το "στην ακρη του ουρανου" το εχω δει!μου αρεσε παρα πολυ! πολυ εντονα συναισθηματα!
    τα αλλα δεν τα εχω δει, οποτε... ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ωραιότατη ταινία με μία πιο στιβαρή σκηνοθεσία ίσως και να μιλάγαμε για μια πολύ καλή ταινία.Οι σκηνές στο τελευταίοπάρτυ είναι όμως πλέον all time classic!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Καλησπέρα academy!
    το παρτυ οντως ηταν απο τις πιο απιστευτες σκηνες της ταινιας, με τo "manolis o xasiklis"!!!
    :D

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Aρκετά καλή ταινία, αλλά απ΄τον Akin έχω μεγαλύτερες απαιτήσεις... Το Gegen die Wand και το Auf der anderen Seite είναι στις 20 πιο αγαπημένες μου ταινίες της προηγούμενης δεκαετίας...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Βρήκες φλέβα
    Καλημέρα
    Είχα γραψει πέρυσι για τη ταινία.Ίσως είναι η τελευταία που θυμαμαι εδώ και καιρό να έχω βγει έξω απο το σινεμα και να θελω να ξαναμπω πάλι διοτι είχα πάθει ψυχική αναταση.
    Δε περιμενα ποτε απο τον Ακιν να κανει τετοιου είδους ταινία.Έχω συγγενείς στη Γερμανία κι ΄χω γνωρίσει Έλληνες μετανάστες.Ο Μπουσδούκος ήταν κάτι παραπάνω απο απολαυστικός αλλα λίγο πολύ όλοι πρωταγωνιστούσαν.Μπορώ να γραφω ώρες για τον Φατιχ Ακιν που τον θεωρώ έναν απο τους σημαντικότερους σκηνοθετες των τελευταίων ετών.
    Χαίρομαι και ιδιαίτερα που σου άρεσε το ΓΡΗΓΟΡΑ ΚΟΦΤΑ ΚΙ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ για το οποίο θα γραψω και σύντομα και ο Σινεφίλ Θεός να με συγχωρέσει το θεωρώ πιο καλό απο το ΒΙΑΙΟΙ ΔΡΟΜΟΙ του Σκορσέζε που τον λατρεύω και αυτόν.
    Όσο για το σάουντρακ KOOL AND THE GANG,BOOGALOO JONES και RUTH BROWN....μαζί με OLYMPIANS..o απολυτος εθισμός.
    Kαλημέρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. @ bauer24: εγω να σου πω την αληθεια ξετρελαθηκα κι απ' αυτην γιατί ήταν κάτι διαφορετικό, κατά τη γνώμη μου, και όχι κάτι πιο αδύναμο! αυτές οι δυο που λες μ' αρεσαν κι εμενα πάρα πολύ αλλά είχαν άλλη ατμόσφαιρα, άλλη θεματολογία!
    καλημερα!=)

    @ moodytimes: και δικη μου φλεβα επισης φιλε moody! ο τυπος για μενα ειναι απιστευτος, τετοια συναισθηματα που δημιουργει με τις ταινιες του, κοφτα κι ανθρωπινα!
    ναι, στον Μπουσδουκο πηγαινε πολυ ο ρολος και ολοι τους ειχαν κατι το ιδιαιτερο και το δικο τους! αυτο μ αρεσει στον Αkin,δημιουργει χαρακτηρες, προσωπα, τους ξεχωρίζεις, ειναι σαν να τους ζεις...
    εχω εθιστει στο soundtrack εδω και καιρο! τρομερο οπως τα λες!!
    (ελπιζω με συγχωρεσει ο Σινεφιλ Θεος, αλλα δεν εχω δει τους "βιαιους δρομους"!πρεπει πρεπει!)
    καλημερα και σε σενα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Εννοείται πως είχαν άλλη θεματολογία και γι'αυτό δεν ξετρελάθηκα με το Soul Kitchen... Τον Akin τον έχω συνηθίσει στα δράματα και η κωμωδία είναι πιο δύσκολο είδος (αν κι εδώ δεν έχουμε να κάνουμε με καθαρόαιμη κωμωδία)...

    Καλησπέρα από μένα... :p

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Οι ταινιες του είναι γεματες μουσικη.Το head on πρεπει να ειναι η καλυτερη δουλεια.Κι εγω λατρευω "αυτον το τυπο"!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Ναι,ναι το Head On ειναι κορυφαίο!! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή