15 Νοεμβρίου 2010

Μαχαιροβγάλτης (2010) - Γιάννης Οικονομίδης

Χθες το βράδυ....

Το φιλμ αρχίζει δείχνοντας πελώρια τοπία.
Σ αφήνει να βουλιάξεις στο μαύρο και δοκιμάζει τα όρια σου.
Βρίζει ο Μαχαιροβγάλτης, φωνάζει, φτήνει, αγκομαχά.
Στο τέλος όμως τι καταφέρνει; Σκυλί που γαυγίζει δεν δαγκώνει!
Η αχρωματοψία των σκύλων και το ασπρόμαυρο του φιλμ ταιριάζουν. Λυπάσαι το κακόμοιρο το σκυλί. Κρίμα να μην μπορεί κανείς να δει τα χρώματα της χαμένης ζωής!
Στην επαρχία της Δυτικής Μακεδονίας μένει ο Νίκος, ένας τύπος που ζει από τις ζωές των άλλων. Δεν δουλεύει, επιβιώνει με δανεικά και γενικώς.... επιβιώνει.Όταν πεθαίνει ο πατέρας του, ο θείος του τον πείθει να κατέβει στην Αθήνα για να δουλέψει για κείνον ως φύλακας των σκύλων του. Έτσι ξεκινά το ταξίδι του Μαχαιροβγάλτη...

Ο Οικονομίδης γνωστός από το "Σπιρτόκουτο (2002)" και από το "Ψυχή στο Στόμα (2006)" εδώ πιο ήρεμος αλλά πιο βαθύς. Το πρόβλημα είναι ότι περιμένεις την ένταση των προηγούμενων δυο και δεν την βλέπεις, αλλά βλέπεις κάτι πιο ολοκληρωμένο, κάτι πιο γεμάτο....  
Δεν θέλω να πω πολλά. απλώς δείτε το!

16 σχόλια:

  1. Θέλω πολύ να το δω, αλλά γενικά δεν έχω διαβάσει και ιδιαίτερα θετικά σχόλια... Οι περισσότεροι λένε πως είναι υπερβολικά αργό...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πιστευω πως πρεπει να το δεις για να κρινεις και μονος σου..
    Ναι κι εγω δεν ειχα διαβασει τα καλυτερα και πήγα πολυ προκατειλημμενη απο τις προηγουμενες!
    ειναι αργη, δεν θα ελεγα υπερβολικα, αλλα το ζηταει το θεμα κατα τη γνωμη μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ε καλά σίγουρα... Εννοείται πως θα το δω, αλλά συνήθως με τις αργές ταινίες δεν τα πάω και τόσο καλά... :p :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. χαχα!! νααι... αργες ταινιες!!
    παντως πραγματικα, ειναι αργη αλλα δεν σε κανει να βαριεσαι, τουλαχιστον εμενα δεν με εκανε!
    νομιζω πάντως οι ασιατικες ειναι οι πιο αργες ταινιες... και η πιο αργη που εχω δει νομίζω ειναι το "dolls" του kitano!εκει πραγματικα είχα θέμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ναι, ήταν αρκετά αργό, αλλά για μένα η πιο βαρετή ταινία που έχω δει είναι το "αριστουργηματικό" 8 1/2!!! Τη μισώ αυτήν την ταινία... :p

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. ααα fellini! εχω μαζεψει πολλες δικες του αλλα δεν το παιρνω αποφαση γι αυτο το λογο :P
    πω πω, και θυμηθηκα κι αλλη, το "αγριες φραουλες" του bergman! απο τοτε δεν ξαναδα αλλη δικη του!!:P
    αυτη η "βαρια κουλτουρα"!! :P

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Από Bergman έχω δει 5-6 ταινίες και η πιο βαρετή ήταν το "Η Ώρα του Λύκου"! Μακριά από "βαριά κουλτούρα"... :p ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Καλησπερα Δημητρα και συγχαρητηρια για το μπλογκ σου!!
    Θελω παρα πολυ να το δω και μου φαινεται οτι το Σαββατο θα τρεξω!
    Εχω ακουσει πολυ καλα λογια.Απο Οικονομιδη μονο το "Σπιρτοκουτο" εχω δει το οποιο μου αρεσε παρα πολυ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Αν βαριεσται με Fellini, τοτε τι θα κανατε στον "Μεγαλεξανδρο" του Αγγελοπουλου;! :Ρ
    Η πιο κουραστικη ταινια που εχω δει μαζι με το "Touch of evil" του Welles.Εκοψα φλεβα!!! :Ρ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Καλημερα και σε σας monsieur! πραγματικα ευχαριστω πολυ για τα καλα σου λογια! ναι ναι το "Σπιρτόκουτο" ήταν πολύ καλο! αν και σου προτεινω να δεις και το "Ψυχή στο στόμα", μ' αρεσε περισσοτερο!

    χαχα Αγγελοπουλος, αλλος που δεν τολμώ να αγγιξω... Ομως θελω καποια στιγμη να δω το "Θιασο"!=)

    επίσης πολύ ωραίο το blog σου, ταινιες και σκηνοθετες που δεν εχω γνωρισει πολυ καλα και τωρα μου δινεται η ευκαιρια :)
    Καλα να περασεις το Σαββατο ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Πολύ καλή η δουλειά σου, συνέχισε έτσι να μας προσφέρεις πληροφορίες, που παρεπιπτόντως είναι και το αντικειμενό μου...Καλημέρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. γεια σου gebagia!! ευχαριστω που περασες και εκτιμω τα καλα σου λογια!! συνεχιζω λοιπον :D

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Λοιπόν να πω και γω την γνώμη μου, όντως αργή ταινία και δεν θα την σύστηνα σε όσους έχουν συνηθίσει δράση, ατάκες μια μετά την άλλη κλπ
    Αυτό που μ'άρεσε ήταν η άψογη φωτογραφία της και οι αυθεντικοί χαρακτήρες της (ο Θείος του Νίκου όλα τα λεφτά).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. καλησπερα και απο δω!
    ναι ναι ο,τι του αρεσει του καθενος, αλλα ειναι και μια διαφορετικη εμπειρια :D
    αψογη οντως η φωτογραφια και οι χαρακτηρες πολυ ολοκληρωμενοι και καλα αναλυμενοι!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Βασίλης27/6/12, 12:05 π.μ.

    Το 8 1/2 του Φελλίνι και οι Άγριες Φράουλες του Μπέργκμαν είναι πάααρα πολύ μεγάλες ταινίες, καθόλου αργές ή δυσνόητες, απλά τις εκτιμάς καλύτερα όσο μεγαλώνεις κι αποκτάς εμπειρίες από τη ζωή. Είναι για ενήλικους, αλλά μεγάλα αριστουργήματα.
    Η Ώρα του Λύκου αποτυχημένη του Μπέργκμαν.
    Ο Θίασος μεγάλη ταινία, απαιτητική από τον θεατή, αλλά ανταμείβει. Ο Μεγαλέξανδρος από τις πιο βαρετές!
    Ο Οικονομίδης από τους άξιους σκηνοθέτες μας.
    Αυτή είναι η γνώμη ενός της... παλιάς φρουράς !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα Βασίλη! Η αλήθεια είναι ότι όταν είδα το "Άγριες Φράουλες" δεν μου άρεσε. Κάθε φορά όμως αργότερα που τη σκεφτόμουν και την διηγόμουν σε άλλους την εκτιμούσα όλο και πιο πολύ!
      Ευχαριστούμε για τις προτάσεις, έχουν ιστορία (τουλάχιστον) αυτές οι ταινίες!
      Θα συμφωνήσω με το σχόλιο σου για τον Οικονομίδη, μου αρέσουν πάρα πολύ οι ταινίες του, είναι αξιόλογος και πιστεύει αυτό που κάνει! Μακάρι να συνεχίσει :)

      Διαγραφή