8 Οκτωβρίου 2010

Memento (2000) - Christopher Nolan

Μυστήριο..

Όλα τα κομμάτια που απαρτίζουν τον εαυτό μας σχετίζονται με το παρελθόν μας ! Αυτό που είμαστε έχει να κάνει με το παρελθόν μας. Είμαστε το παρελθόν μας..
Τι είναι λοιπόν ένας άνθρωπος χωρίς παρελθόν; Ακόμα και ο Nolan αναρωτιέται, που περιμένεις από το σκηνοθέτη να τα χει βρει όλα!!
Μάλλον ένα τίποτα είναι , όπως ο Leonard. Ένας τύπος που περιφέρεται στον κόσμο.
Ίσως όμως και όχι, γιατί ο Leonard έχει σκοπό. Ψάχνει το δολοφόνο της γυναίκας του.
Ψάχνει ψάχνει ψάχνει.
Στο πρώτο πλάνο όμως φαίνεται να τον ανακαλύπτει!
Η ταινία πάει ανάποδα, από το πιο πρόσφατο στο πιο παλιό. Άλλο ένα σημάδι ότι χωρίς παρελθόν δεν ξέρεις που πατάς και που βρίσκεσαι.
Μπερδεύομαι. Θέλω να κρατήσω σημειώσεις όπως ο Leonard που έχει κάνει το σώμα του μπλοκάκι και κυκλοφορεί με Polaroid στις τσέπες για να ξέρει ποιος έκανε τι.
Έχει μια περίεργη πάθηση που απέκτησε μετά από Το ατύχημα η οποία δεν του επιτρέπει να δημιουργεί νέες μνήμες. Ό,τι κάνει το ξεχνάει μετά από λίγα λεπτά αλλά θυμάται τα πάντα πριν Το ατύχημά..
Τον βλέπεις, ο τύπος τα χει τελείως χαμένα, αλλά με κάποιο μαγικό τρόπο καταφέρνει να τα βγάζει πέρα.
Τελικά καταλήγω:
Παρελθόν : σε κάνει αυτό που είσαι.
Μνήμη : βάζει τη σφραγίδα σ' αυτό το "αυτό που είσαι".
Σε προβληματίζει η ταινία. Σε κάνει να αμφισβητείς τον ίδιο σου τον εαυτό, γιατί είσαι όντως σίγουρος ότι μπορείς να βασιστείς σ' αυτόν και σ' αυτά που σου ορίζει ως αδιαμφισβήτητα??

Δείτε το!

4 σχόλια:

  1. Καταπληκτική ταινία! Το 2000 που το είχα πρωτοδεί, το είδα και 2η φορά στο καπάκι για να βάλω όλα τα γεγονότα σε μια σειρά... :p Για μένα η καλύτερη του Nolan (αν και η αγαπημένη μου του συγκεκριμένου σκηνοθέτη είναι το Dark Knight) και την έχω και στη συλλογή μου φυσικά... ;)

    ΥΓ: Πατάω παρακολούθηση αλλά μου βγάζει το εξής μήνυμα:

    "Λυπούμαστε...

    Δεν ήταν δυνατός ο χειρισμός του αιτήματός σας. Δοκιμάστε ξανά ή επιστρέψτε λίγο αργότερα"

    Προφανώς κάποιο προσωρινό κόλλημα της google ή της blogger θα είναι (δεν μου το'χει ξανακάνει πάντως)... Που θα μου πάει, θα τα καταφέρω... ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ηταν πολυ καλη αυτη η ταινια, πολυ περιεργη πολυ twisted, πολυ παρανοικη, πολύ γενικα!
    μ αρεσε! ναι τα χα παιξει κι εγω!!

    το dark night δεν το εχω δει.. δεν εχω δει ταινιες batman (εχω δει ολοκληρη και μ αρεσε μονο το "Batman" του 2003 με Michael Keaton, τον παω πολυ αυτόν τον τυπο)...
    μαλλον ομως πρεπει να το δω αυτο!

    Υ.Γ.: λογικα κατι εχει παθει, εμενα δεν με αφηνε να κανω αναρτηση!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Μάλλον εννοείς πως το είδες το 2003 γιατί το πρώτο Batman είναι του 1989... :p Επίσης σου προτείνω να δει και τη συνέχειά του, το Batman Returns με την Catwoman Michelle Pfeiffer και τον Penguin Danny DeVito (πάλι ο Keaton στον πρωταγωνιστικό ρόλο). Και να δεις οπωσδήποτε και το Dark Knight...!!! Θα πάθεις πλάκα με την ερμηνεία του αδικοχαμένου Heath Ledger... Δεν κέρδισε άδικα μεταθανάτιο όσκαρ... ;) Κατάφερε να κάνει σκόνη τον Joker του Jack Nicholson!!!

    ΥΓ: Τα κατάφερα... :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. χαχαχαα!! δεν ξερω που ειδα 2003!! τι να πω?! xP
    πω πω μου εδωσες ιδεα για θεμα μαραθωνιου ταινιων!!
    εχω δει μισο dark night και οντως ηταν πολυ καλος ο ledger!και εκτιμησα αρκετα και τον bale ως batman σ'αυτο το λιγο που ειδα!
    παντα ειχα ενα θεμα με ταινιες με πολλη δραση και τοσο κυνηγητο αλλα ισως τις εχω παρεξηγησει! :)

    ΥΓ: :D

    ΑπάντησηΔιαγραφή